دانلود آهنگ جدید

دانلود آهنگ ، دانلود آهنگ جدید ، بهترین آهنگ ها

دانلود آهنگ جدید

دانلود آهنگ ، دانلود آهنگ جدید ، بهترین آهنگ ها

اطلاعاتی کامل درباره بیماری ایدز/ آیا افراد مبتلا به ایدز می توانند ازدواج کنند؟



ایدز, بیماری ایدز, علائم بیماری ایدز

ویروس ایدز در خون خشک شده تا سه ساعت زنده است

 

اطلاعاتی کامل درباره بیماری ایدز
ایدز نوعی بیماری است که باعث ایجاد نقص در سیستم دفاعی بدن شده و فعالیت صحیح دفاعی بدن را مختل می‌کند. این بیماری از طریق ویروسی به‌نام HIV از فردی به فرد دیگر انتقال می‌یابد. فرد در طول زندگی ممکن است این بیماری را کسب کند؛ یعنی این بیماری ارثی نیست. از آنجا که سیستم ایمنی فرد مبتلا به ایدز ضعیف می‌شود، بیمار ممکن است دچار انواع متفاوت از نشانه‌های بیماری‌ها و عفونت‌های فرصت‌طلب شود.

 

آیا مثبت بودن تست ایدز به معنای مرگ است؟
باید بدانید که هر کسى با ویروس‌ HIV‌ آلوده شد و تست HIV  مثبت پیدا کرد، مبتلا به ایدز محسوب نمى‌شود. هنگامى تشخیص ایدز در یک فرد آلوده به HIV  داده مى‌شود که یا تعداد مطلق سلول‌هاى CD4 (گروهى از سلول‌هاى دفاعى بدن) به کمتر از ۲۰۰عدد در هر میلى‌متر مکعب خون رسیده باشد یا عفونت‌هاى فرصت‌طلب (ناشى از عواملى که نمى‌توانند در افراد سالم بیمارى ایجاد کنند) در فرد به‌وجود آمده باشد.

 

ویروس ایدز از چه راههای منتقل می شود؟
ویروس‌HIV از سه طریق عمده از فردی به فرد دیگر انتقال می‌یابد. اولین راه انتقال ویروس ‌HIV از طریق تماس جنسی است که هر نوع تماس جنسی که همراه با دخول باشد امکان انتقال بیماری ایدز را ممکن می‌کند. راه بعدی انتقال ویروس‌HIV از طریق آسیب پوستی و انتقال از طریق خون است. خونی که آلوده باشد اگر با پوست آسیب‌دیده در تماس باشد، امکان انتقال دارد. منظور از پوست آسیب دیده، زخم و باز شدن پوست است. کارهایی مثل تزریق با سرنگ آلوده، خالکوبی با وسایل آلوده، فرو رفتن سوزن آلوده در دست، تزریق خون یا بعضی فرآورده‌های خونی آلوده، دندانپزشکی با وسایل آلوده و... همگی شام




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.